--> "פיסול פנים" - אמת או אגדה? מאת ד''ר אודי ארד | BliGil - טיפוח ויופי

"פיסול פנים" - אמת או אגדה? מאת ד''ר אודי ארד

חומרי מילוי משווקים היום בידי קשת רחבה של מרפאות ורופאים (מהתמחויות שונות), כסוג של "מטה קסם" להזדקנות הפנים. לכאורה, מעיין הנ...


חומרי מילוי משווקים היום בידי קשת רחבה של מרפאות ורופאים (מהתמחויות שונות), כסוג של "מטה קסם" להזדקנות הפנים. לכאורה, מעיין הנעורים אינו נובע מים אלא חומצה היאלורונית.... בתור מנתח פלסטי שעוסק רבות בעיצוב פנים ומילוי בחומרי הזרקה, אני מדגיש למטופליי ומטופלותיי את היכולות והיתרונות של טיפולים אלה, לצד המגבלות שלהם. אז בואו נעשה קצת סדר בחרושת המיתוסים שעופפת את התחום החם הזה.


הסממנים העיקריים להתבגרות הפנים כוללים:
1. ירידה באלסטיות ואיכות העור, תוך הופעת קמטוטים עדינים ומראה עור יבש.
2. ירידה בנפחי שומן בפנים העליונים בעיקר (רקות, תחת העיניים, לחיים עליונים) והיווצרות שקעים כהים.
3. רפיון של שרירים וגידים בשכבות העמוקות של הפנים והיווצרות צניחה של הלחיים והצוואר כלפי מטה.
כל אחת מהתופעות הללו דורשת התייחסות וטיפול שונים.
על מנת לטפל באיכות העור, יש צורך להחזיר גמישות לעור השטחי מבלי בהכרח לנפח את האזור. ניתן להשיג זאת בעזרת חומרי מילוי למיצוק העור שהם למעשה תכשירי חומצה היאלורונית בריכוז נמוך ועל-כן דלילים. חומרים אלה כגון Volite , רסטילן Skinbooster או Profilo, מוזרקים שטחית בתוך העור וגורמים למיצוק שלו ללא נפח עמוק. שימו לב, חומרים אלה אינם יעילים במילוי שקעים או בתיקון צניחה, כך שאם מציעים לכם טיפול חובק פנים בפרופילו, אל תצפו שזה ירים לכם את אזורי הצניחה בצוואר או יחדד את קו הלסת באופן משמעותי. [כמובן שטיפול בקרמים איכותיים עשוי לשפר את איכות העור גם כן, אולם לא אעסוק בכך כאן]. 


התלונות העיקריות שאני שומע ממטופלות הן על שקעים וקמטים עמוקים שגורמים להם להראות עייפות, מבוגרות, חולות או כועסות. שקעים וקמטים אלה יוצרים הצללות בפנים שמעצימים את מידת העומק ודרגת הכהות (היפרפיגמנטציה) של העור באזור. הטיפול המתאים למצב זה הוא מילוי בחומצה היאלורונית מוצקה יותר (כגון Juvederm Voluma, Restylene, Stylage וכו') על מנת לתת נפח בעומק הפנים ולהרים את השקעים והקפלים העמוקים. הטיפול הזה מצויין ביצירת קווי מתאר יפים ואחידים ובעידון קמטים בינוניים ועמוקים. אם זאת, יש להיזהר מניסיון החלקה מלא של כל הקמטוטים בעור או ניסיון הרמה מלאה של אזורי הצניחה בפנים - כיון שיש גבול למה שניתן לתקן על-ידי תוספת נפח. אחרת, מגיעים למצב שהפנים חלקות ומורמות אבל נראות מנופחות באופן מלאכותי.
רפיון וצניחת עור ורקמות עמוקות, הם הגורמים העיקריים למראה המזדקן של הצוואר וקו הלסת, קמטי המריונטות בצידי הסנטר, ואזורי הגבה והעפעפיים. כאשר דרגת הצניחה קלה, ניתן להשיג שיפור סביר באמצעות מילוי בנקודות מפתח לטובת הרמה קלה, אולם במצבי צניחה מתקדמים לא ניתן לצפות לשיפור משמעותי רק על-ידי תוספת נפחים או מיצוק, ואז יש צורך בטיפולים מתקדמים יותר כגון מתיחה ניתוחית. בכדי להיות הוגן, במצבים אלה אני מציין למטופלת שחבל "לזרוק" כסף על הזרקות כי היא לא תהיה מרוצה, ושהאופציה העיקרית היא ניתוחית.
לסיכום, יש הרבה מורכבות אבחנתית וטיפולית סביב נושא זה וברור שלא תוכלו לבד לדעת תמיד אם "מוכרים" לכם טיפול הולם או אגדה. 


המלצותיי הן:
1. לפנות לרופאים שזה תחום מומחיותם ובעלי ניסיון וכלים מגוונים לטיפול במצבים שונים (לא להתבייש לשאול מה המומחיות ולחפש דיפלומה). לדוגמה, רופא שבעיקר מבצע טיפולים בהזרקות למיצוק עור שטחי (ואינו מיומן בהזרקות עמוקות יותר או בניתוחים), סביר שיציע טיפול חד גוני שלא ייתן מענה כולל.
2. תבקשו לשמוע מספר אפשרויות טיפוליות המבוססות על שילוב של חומרים, עם התייחסות לכל אחת מהתופעות שציינתי. תבקשו הסבר על יתרונות ומגבלות של כל דבר – אין טיפול אחד שהוא קסם! 
3. לבסוף, תוודאו שהחומרים שבשימוש הם חומרים איכותיים ומוכרים בעלי תווי תקן מחמירים כמו FDA אמריקאי (שווה לשלם קצת יותר ולקבל את האיכותי ביותר).

הכי חשוב לזכור – אין קסמים ואין קיצורי דרך, אבל בידיים מקצועיות עם בחירות נכונות בפרוש תוכלו להראות ולהרגיש נפלא, וזאת אינה אגדה.
ד''ר ארד ומטופלת
-
ד"ר אודי ארד  מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, מנהל תחום הקטנות חזה ואסימטריה, איכילוב ת'א.
מנהל מרפאות פרטיות בתל-אביב ובשרון 058-5101123

תגובות

שם

איפור וטיפול,32,טיפול רפואי,12,מניסיוני האישי,7,
rtl
item
BliGil - טיפוח ויופי: "פיסול פנים" - אמת או אגדה? מאת ד''ר אודי ארד
"פיסול פנים" - אמת או אגדה? מאת ד''ר אודי ארד
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiytFcRPGl02RX85OWa-c72JmOKyXafgHZ8kykTJt-aj-N4SqqVBPz5KQS6DWnv5YlslRz2tTJjlxabyDj5ilgNAPIk0X_IaYZvARJIox1SXfmijP9xVrpdCaq6AiEQpDVoDF-D5SZZAPk/s1600/greek2.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiytFcRPGl02RX85OWa-c72JmOKyXafgHZ8kykTJt-aj-N4SqqVBPz5KQS6DWnv5YlslRz2tTJjlxabyDj5ilgNAPIk0X_IaYZvARJIox1SXfmijP9xVrpdCaq6AiEQpDVoDF-D5SZZAPk/s72-c/greek2.jpg
BliGil - טיפוח ויופי
http://beauty.bligil.co.il/2018/12/blog-post_6.html
http://beauty.bligil.co.il/
http://beauty.bligil.co.il/
http://beauty.bligil.co.il/2018/12/blog-post_6.html
true
2136394277905969635
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy