--> כתמי עור, טיפול ותכשירים, מאת אתי דמול | BliGil - טיפוח ויופי

כתמי עור, טיפול ותכשירים, מאת אתי דמול

אחד המקומות הראשונים בהם ניתן לראות את הגיל הוא עור הפנים והצוואר. ההזדקנות הטבעית של העור, החשיפה לשמש, תזונה ועישון וצריכת אלכוהול, כל אל...


אחד המקומות הראשונים בהם ניתן לראות את הגיל הוא עור הפנים והצוואר. ההזדקנות הטבעית של העור, החשיפה לשמש, תזונה ועישון וצריכת אלכוהול, כל אלה משפיעים על גמישות העור, בריאותו והמראה הכללי שלו.
הסימנים מתחילים כבר בגיל צעיר אך היווצרותם עולה עם הגיל. נמשים, כתמי הריון וכתמי גיל הם הנפוצים ביותר וכולם נגרמים מחשיפה לשמש. הנמשים שהינם כתמים שטחיים, כתמי הגיל שנוצרים כשמם עם הגיל, שהם כהים יותר ועמוקים יותר, וכתמי הריון, (מלזמה) אשר מופיעים באזורים שונים בפנים ולא נעלמים עם הלידה.

כתמי הגיל, שמכונים גם 'כתמי כבד' מופיעים לא רק על עור הפנים אלא גם באזור הצוואר, החזה, הידיים והכתפיים, האזורים החשופים יותר לשמש. החשיפה לשמש מובילה לייצור יתר והצטברות של פיגמנט המלנין שאחראי בין השאר לשינוי בגוון העור. בתוספת ההזדקנות הטבעית והשינויים ההורמונאליים מתקבלים כתמים.

רוב האנשים לא אוהבים את המראה ה"מוכתם" שיכול אף להחמיר עם השנים ומחפשים שיטות להבהרה של אותם כתמי עור. כדאי להתייעץ עם רופא או קוסמטיקאית כדי להתאים את שיטת הטיפול המתאימה ביותר לסוג הכתם ולמצב העור. טיפול לא מתאים, עלול לגרום לנזק וכאב.

הדרכים להבהרה לכתמי גיל ושמש.

לכתמים מסוג מלזמה (הריון), מומלץ להשתמש בתכשירים המכילים הידרוקינון, חומר שמפריע בייצור המלנין של הפיגמנט. ההידרוקינון מופיע בתכשירים שונים במינונים שונים.
אפשר להשתמש גם בחומצה קוג'ית, שהיא חומצה חלשה יותר.
לפני תחילת הטיפול, כדאי לקבל מרופא או קוסמטיקאית המלצה על התכשיר המתאים ביותר.

לכתמי שמש, ובכלל במדינה חמה ושמשית כמו שלנו כדאי להשתמש במקדם הגנה. מקדם הגנה יכול גם למנוע היווצרות של כתמי שמש חדשים וגם, במקרים מסוימים, להבהיר את הקיימים. רצוי לבחור במקדם הגנה גבוה. 

כתמי שמש הם הקלים ביותר לטיפול, ניתן להשתמש בשילוב של מדכאי מלנין וחומרי הבהרה, אך לאחר הטיפול בהם חשוב להקפיד על מניעה מחשיפה לשמש לכמה ימים.
ניתן גם להשתמש במייקאפ לכיסוי הכתמים.
יש בשוק היום לא מעט קרמים המשמשים גם כמקדמי הגנה וגם כמייקאפ כ 
SPF50
לפני השימוש בתכשירים, כדאי להתייעץ עם קוסמטיקאית או רופא כדי להתאים לסוג העור ומצבו, וכן יש תכשירים שלא ניתן למרוח בהריון ובמצבים בריאותיים אחרים. 

טיפולים טבעיים אלטרנטיביים ואזהרה
מוצרים עם מרכיבים טבעיים מסוימים הכוללים מרכיבים כגון ניאצינמיד (סוג של ויטמין B-3), סויה, תמציות ליקוריץ ותות, 
עשויים לעזור בטיפול בכתמים כהים על העור, מריחת ג'ל אלוורה על העור עשויה לסייע בהפחתת המלסמה במהלך ההריון תוך כ 5 שבועות.
תרופות ביתיות שיש להימנע מהן
רצוי לזכור שרבים מהתרופות הביתיות שדפי האינטרנט ממליצים הן חסרות יעילות ואף עלולות לגרום לתופעות לוואי, דוגמת חומץ לימון ותפוחים. אין מחקרים התומכים בטענות כי טיפולים אלה עובדים.
במקרים מסוימים, טיפולים לא מוכחים עלולים להחמיר את כתמי העור. לדוגמה, האגודה האמריקאית לכירורגיה דרמטולוגית לא ממליצה על מיץ לימון או על קרצוף העור, כיוון ששיטות אלה עלולות להחמיר את הכתמים הכהים.
מוצרים להבהרת עור 
המכילים רכיבים כגון  כספית או סטרואידים, יכולים אף להזיק, לפגוע בעור ואף בבריאות הכללית.

טיפול בכתמים על ידי קרני אור

היתרונות בשימוש בקרני אור לטיפול בכתמים הם רבים, הטיפול מתאים לכל גווני וסוגי העור, והוא קצר. ברוב המקרים מספיק מפגש אחד או לכל היותר שניים במשך כחצי שעה להעלמת הכתמים. הטיפול מאפשר הבהרת כתמים מעור המחשוף הצוואר והידיים. האנרגיה של קרני האור נקלטת בתאים בהם כמות המלנין גבוהה והחום ממוסס את המלנין וכך הכתם מתבהר. האנרגיה גם גורמת למיצוק העור, הטיפול אינו פולשני ולא נדרשת החלמה ממושכת, לפעמים נוצרת אדמומיות קלה והיא נעלמת מעצמה מבלי לפגוע בתוצאות הטיפול.
אחד הדברים שחשוב ביותר לדעת על הטיפול בקרני האור הוא שקיימים מכשירים שונים בעלי דרגות קירור שונות. דרגת הקירור משפיעה באופן ישיר על חדירת הקרן לעור ומאפשרת טיפול בשכבות עמוקות יותר- לכן חשוב לוודא שמדובר במכשיר מתקדם וכן באיזו דרגת קירור משתמשים בטיפול.

תכשירים או קרני אור?
ההמלצה היא השילוב בין המכשיר לתכשירים, ביחוד חשוב להקפיד על מדכא מלנין בשימוש בתכשירים בבית כדי להעצים את התוצאות ולמנוע התפרצות של פיגמנטציה לאחר חשיפה ממושכת לשמש. בכל מקרה אין להתחיל טיפול לפני ייעוץ מקצועי על מנת למנוע נזק מיותר ועוגמת נפש. טיפול מקצועי הוא יעיל, ממוקד וקצר יותר.

אתי דמול, קוסמטיקאית ראשית "מדספא- הספא הרפואי הראשון בישראל"

medspa.co.il/

תגובות

שם

איפור וטיפול,32,טיפול רפואי,12,מניסיוני האישי,7,
rtl
item
BliGil - טיפוח ויופי: כתמי עור, טיפול ותכשירים, מאת אתי דמול
כתמי עור, טיפול ותכשירים, מאת אתי דמול
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiwLXK_sv0-8AYTTBH_nPz_juQAevD332DuS5v8e-kDeauDQ9ED1qL23ADZ-sGtVOr4MgOJE1_c4KF9DLT_MG-9HKgRODnjnaM0IlkpevitgSAPrywri6Po2VDWPYJNX3eR1_W8fpEPwlg/s1600/%25D7%259B%25D7%25AA%25D7%259E%25D7%2599+%25D7%25A2%25D7%2595%25D7%25A8-.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiwLXK_sv0-8AYTTBH_nPz_juQAevD332DuS5v8e-kDeauDQ9ED1qL23ADZ-sGtVOr4MgOJE1_c4KF9DLT_MG-9HKgRODnjnaM0IlkpevitgSAPrywri6Po2VDWPYJNX3eR1_W8fpEPwlg/s72-c/%25D7%259B%25D7%25AA%25D7%259E%25D7%2599+%25D7%25A2%25D7%2595%25D7%25A8-.jpg
BliGil - טיפוח ויופי
http://beauty.bligil.co.il/2019/09/blog-post.html
http://beauty.bligil.co.il/
http://beauty.bligil.co.il/
http://beauty.bligil.co.il/2019/09/blog-post.html
true
2136394277905969635
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy